Doa dengan yakin + usaha + tawakkal

by - 8:11 AM

Aku taw, doa aku dimakbulkan. Tapi bukan segedebuk aku dapat. Kalau aku mohon diberi kekuatan dan ketabahan hadapi ujian, Allah bagi aku masalah dan dari situ insyaAllah aku beroleh kekuatan. Jadi lepas tu aku lebih imun dengan dugaan-dugaan hidup. Gittew. Hehe


Jangan pernah berhenti berdoa dan terus berusaha. Semua datang dari Allah. Dia punya segalanya. Dalam berdoa, kita perlu ade ikhtiar. Kalau berdoa untuk berjaya, doakan juga diri kita rajin berusaha untuk menuju kejayaan tu. Jangan ingat mudah sangat nak berjaya. Tidur bangun tidur bangun, 2 tahun pastu berjaya. Siap thesis. Hamboi. Ingat macam cite Doraemon ke?

Usaha2 kita yang kita rasa pahit nak mati tu akhirnya bila sampai di puncak kejayaan akan jadi manis jugak. Cuba kalo segedebuk dapat. Mesti rase cam biase2 je. Rilexx je then berjaya. Seronok jugak la, tp sieronoknye dtg tang tu je. Lame2 manisnya hilang. Kita pon macam kurang menghargai ape yg kita dapat. Bukan begitu?

Ape2 pon. Nak berjaya kena ada doa + usaha + tawakkal. Takde 3 ni. Payah. Boleh. Tapi biarla kejayaan kiat tu ade keberkatannya dengan mengharap pada Maha Pencipta dan kembali padaNya.

P/s: aku kalo stress sume org perasan padahal aku macam biase je rasanya.hahaha. 4 5 org tegur. Yg xbiasa menegur pon tegur gak. Awat? Tak boleh ke aku masam sket? Huhu. Aku memang xpandai menipu..huhuhu

Pantai Permai. 210913. 0800

You May Also Like

0 comments

=)