Senangnya buat blog header..lolz!

by - 7:34 PM

Assalamualaikum :)

Semalam, tetiba datang angin aku untuk berblog. Tang tu jugak aku nak tukar template. Then biasalah kalau main-main benda macam ni aku boleh spend whole day depan laptop. Kih kih kih

Semalam dah tukar template, hari ni rasa nak tukar blog header plak. Beria sangat aku duk mengadap youtube. Konon nak buat header bagi gempak sikit. Adala aku belajar sket. Tapi untuk beginner cam aku memang tak dapek la nak buat guna photoshop. Hahaa..

Dan akhirnya, aku pakai power point je. Hmm tak dayo la pakai adobe photoshop, bagi kat pakar jolah.

Guna power point, bapak punye senang.

1. Google image.
2. Bukak power point.
3. Tulis nama blog.
4. Sebelah nama blog tu, tempek gambar yang kau nak letak.
5. Last skali screenshot.
6. Paste gambar yang screenshot tu kat power point.
7. Crop bahagian yang tak nak.
8. Tadaa..siap!

kalau kreatif mesti jadi cantik punye..tapi tahap kekereatifan aku memang 1 out of 10 la.

Ha, camni jela buat masa skang. Dah, nak sambung buat gheja lain plak. Bye!

You May Also Like

0 comments

=)